Tolkien’in ünlü serisi “The Lord of the Rings”in yeni oyunu “Gollum” Daedalic Entertainment tarafından yayınlanacak. Orta dünya oyunlarını sevenler için güzel bir haber.
Oyun hakkında daha fazla bilgi için geliştiricisi olan Daedalic Entertainment’tan Tilman Schanen’in açıklamasına bakalım.
“Kartallar neden Tek Yüzük’ü alıp Kıyamet Dağı’na atmadılar?” Bir “Yüzüklerin Efendisi” oyunu üzerinde çalışan geliştiriciler olarak, size tam olarak nedenini söyleyeyim: çünkü bize zengin ve karmaşık bir evreni keşfetme ve kendimizi bu evrene kaptırma fırsatı verdi!
The Lord of the Rings: Gollum’u yaratırken sloganımız, J. R. R. Tolkien’in yarattığı dünyanın zenginliğine bakışını onurlandırmak ve onun vizyonunu, dünyasını görsel olarak yorumlamamız için bir rehber olarak kullanmak oldu.
Tolkien her zaman diğer sanatçıların onun yazılarına hayat vermesini ve büyük İngiliz efsanesinin yaratımını sürdürmesini istemiştir. Elbette o zamanlar aklında video oyunları yoktu. Ancak titiz ayrıntılara olan tutkusu, Orta Dünya’yı doldurmak için kullandığı tarih, diller ve isimler her zaman sektörümüze ilham verdi. Farkında olalım ya da olmayalım, tüm oyun yaratıcıları Tolkien’in yazılarına çok şey borçludur.
Gollum’un yolculuğunun ardından, dünyanın daha önce hiç bu kadar detaylı görmediğimiz kısımlarını keşfetme fırsatımız oldu. Hikayede bulabildiğimiz her şeyle işe başladık. Sonra boşlukları kendi fikirlerimizle ve bu yerlerde yaşamış kültürler ve halklar hakkındaki bilgilerimizle doldurduk.
Örneğin, Barad-dûr’un kudretli kalesi için, devasa ölçeği ve küçük kahramanımızla olan keskin zıtlığı vurgulamak istedik. Kalenin sürekli genişlediğini ve değiştiğini hayal ettik. İnşaatçılar sürekli büyüyen surların ve kulelerin hızına ve büyüklüğüne yetişemiyorlardı. Mükemmel şekilli ana kulenin etrafındaki her şey giderek daha kaotik hale geldi.
Bunun bir örneği, kulenin devasa hendeğini geçen ve inşaatçıların muhtemelen düz olmasını istedikleri bu servis köprüsüdür:
Mordor karanlık volkanik kayaları ve kırmızımsı ışıklarıyla ikonik ve tanınabilir bir yer olsa da, Thranduil’in Mirkwood’daki sarayını tasarlamak daha zordu.
Bu zıtlık kasten yapıldı. Mordor dikenliyken, Thranduil’in salonları yuvarlak şekillere sahiptir. Barad-dûr çevresine hükmetmeye ve onu dönüştürmeye çalışırken, Elf binaları dağın şeklini koruyor ve ona saygı duyuyor. Bu, mimari ve doğa arasında uyumlu bir etkileşimdir. Tehdit edici değil, misafirperver. Gollum’u iten ama Sméagol’u çeken bir yer. Ana elementi olan su her yerde ve farklı şekillerde canlanıyor.
Kral Thranduil’in odaları da yaratılması gereken bir başka büyüleyici yerdi. Kral geceleri dışarı çıkmayı ve yıldızların altında avlanmayı sever. Odaları rüya gibi bir gece ormanı gibi dekore edilmiş, işlevsel olmaktan çok sembolik. Kral’ın yatağı bir nehirdeki tören kayığına benziyor ve sadece ara sıra rüya ve vizyon görmek için burada yatıyor.
Bu oyun üzerinde çalışmak hem büyük bir onur hem de büyük bir sorumluluktu. Bu maceraya birlikte başlarken çok fazla heyecan ve gerginlik hissettik. Her şey nasıl sonuçlanacaktı? Sonunda doğru hissettirecek miydi? Ve şimdi bunu sizlerle paylaşmak üzere olduğumuz için benzer bir heyecan ve gerginlik hissediyoruz.
Umarız Orta Dünya dünyasına duyduğumuz sınırsız tutku tüm bu küçük ayrıntılarda kendini gösterir ve siz de yolculuğunuza başladıktan sonra aynı şekilde hissedersiniz.
“Yakında Orta Dünya dünyasında görüşmek üzere!”